Pro základní funkčnost, zpříjemnění používání webu, analytické účely a v případě udělení souhlasu také pro účely cílení reklamy využíváme soubory cookies. Nastavení vlastních preferencí cookies můžete kdykoli upravit odkazem ve spodní části stránek.

ZBOŽÍ V AKCI

naše cena 116 990 Kč
skladem
naše cena 92 990 Kč
skladem
naše cena 59 990 Kč
skladem

Poradna » Jakou velikost rámu zvolit?

Jakou velikost rámu zvolit?

Velikostí rámu kola se rozumí vzdálenost mezi středovou osou a koncem sedlové trubky rámu. Velikost se udává zpravidla v palcích (1 palec = 2,54 cm) nebo v centimetrech. Velikosti se mohou nepatrně odlišovat dle značky kola nebo konstrukce rámů. Doporučené velikosti rámů jsou v následující tabulce, pro orientaci je zařazena i výška postavy.

Určení velikosti rámu podle výšky postavy

Výška postavy (cm)     Horská kola (palce)      Crossová kola (palce)       Silniční kola (cm)

150 až 160                     15 - 16 "                       16 "                             48 - 50

160 až 165                     16 - 17 "                       17 "                             50 - 52

166 až 170                     17 - 18 "                       17 - 18 "                      52 - 54

171 až 175                     18 - 19 "                       18 - 19 "                      54 - 55

176 až 180                     19 - 20 "                       19 - 20 "                      55 - 56

181 až 185                     20 - 21 "                       20 - 21 "                      56 - 58

185 až 190                     21 - 22 "                       21 - 22 "                      57 - 59

190 a více                       22+ "                           23+ "                            60+

 

Všeobecné doporučení je, že velikost rámu horského kola se volí tak, aby cyklista stojící obkročmo nad kolem měl horní (vodorovnou) rámovou trubku asi 5 cm od rozkroku. Všechny výše zobrazené údaje jsou pouze orientační a liší se dle značky.

Pokud si nejste jisti, obraťte se na naši hotline. Správná poloha sedla: Nastavte si správnou výšku sedla tak, aby jste při sezení na sedle dosáhli téměř napnutou nohou patou na pedály. Při jízdě leží špička nohy na pedálu a noha je ve spodní poloze pedálu lehce pokrčená. V žádném případě by se Vám neměla pánev houpat z leva do prava. Pánev by měla být tedy při jízdě takřka nehybná. Sklon sedla se nastavuje podle chuti jedce nebo druhu kola. U horských, crossových a silničních kol je ideální vodorovná poloha.

 

Dětská kola: Průměr kol

Věk dítěte   Výška postavy (cm)

12 " 2-4 90-110

16 " 4-7 100-120

20 " 6-9 115-130

24 " 8-12 125-155

26 " nad 10 nad 145

Všechny výše zobrazené údaje jsou pouze orientační. Pokud si nejste jisti, obraťte se na naši hotline.

 

Materiály rámu: K výrobě rámů používá hliník, scandium, karbon, ocel a zřídka i titan. V následující tabulce se vám pokusíme vysvětlit vlastnosti jednotlivých materiálu: Hliník - výhodou rámů z hliníkových slitin je většinou nízká hmotnost a boční tuhost rámu. Nevýhodou je pak nízká či žádná pružnost a vyšší cena než u oceli. Výrazným prvkem napomáhajícím vlastnostem hliníkových rámů je profilace (tvarování) trubek. Hliníkové rámy nesou označení alu (případně s označením typu - 6061, 7005, 7020 ap.), allux, alloy, dural, easton, alutron atd.. Cena a váha těchto rámů je odlišná v závislosti na použití různých druhů hliníkových slitin a technologií. Scandium – hliníková slitina, s příměsí scandia. Díky této přísadě získává hliník vyšší pevnost a pružnost a proto jsou tyto rámy daleko lehčí než klasické hliníkové. Karbon - vzniká kladením vrstev karbonové tkaniny a pojidla do speciálních forem a jejich spékáním při tlaku a vysátém vzduchu. Tento způsob výroby umožňuje přidávat a ubírat materiál na místech kde ho je nebo naopak není potřeba. Tím se dociluje vysoké pevnosti a přitom extrémní lehkosti konstrukce. Díky zdokonalení technologie výroby se tyto rámy staly momentálně nejlepším materiálem pro rámy jízdních kol. Ocel (Hi-Ten) - výhodou ocelových rámů je jejich pružnost a nízká cena. Nevýhodou je vyšší hmotnost. Pro odstranění těchto nevýhod se často používají slitiny oceli jako např. Cr-Mo (zušlechtěná ocel s přísadou chromu a molybdenu) nebo slitiny např. Columbus. Díky tvrdosti slitiny je možné použít tenčí stěny trubek a rám je proto lehčí. S kvalitou těchto slitin potom samozřejmě roste i jejich cena. Ocel se v současné době nejčastěji používa pro výrobu rámů BMX kol, které mají maximální nároky na výdrž a odolnost proti nárazu / pádu.

 

Orientační nosnosti jízdních kol Níže maximální nosnosti jízdních kol dle kategorií. Údaje byly převzaty od výrobce jízdních kol GHOST. Tyto údaje jsou pouze orientační a mohou se u různých značek kol mírně lišit. Druh kola Orientační nosnost MTB 120 kg Crossová kola 120 kg Trekingová kola 140 kg Silniční kola 120 kg Dirt/Street/Trial 120 kg Dětská kola 12 "/16 " 50 kg Dětská kola 20 " 80 kg Dětská kola 24 " 100 kg BMX 150 kg


NÁZORY A DOTAZY NÁVŠTĚVNÍKŮ